Iets met extreem.

21 juli 2016 - San Juan del Sur, Nicaragua

Afgelopen week hebben we als een Jekko door Costa Rica heengereist. Omdat we een soort van rondje maken, zullen we op de terugweg de andere kant van de kust pakken.

Extreem ontspannen. Extreem inspannen. Het kan hier allemaal. We begonnen in een kustplaatsje, Puerto Viejo. Een dorp vol met dreadlock hippies, reggae muziek en non-stop ruikend naar wiet. Helaas voor ons waren het een paar regenachtige dagen. Wat ons verplichte om extreem te ontspannen. Boekje, koffie en goed gezelschap erbij. Geen probleem dus! Als echte Hollanders, lekker fietsen door de regen. In het dorp was één pinautomaat, waar altijd een lange rij voorstond en waaruit wij geen geld kregen. De simpele dingen kosten tijdens het reizen soms misschien meer moeite, maar het mooie is dat we niets hebben om voor te haasten en het dus allemaal niets uitmaakt. En het is goed gekomen. Hierna zijn we doorgegaan naar San Jose, de hoofdstad van Costa Rica. In een flits hebben we heel wat mooie gebouwen en marktjes bezocht en genoten van straatmuzikanten. Als laatste deden we La Fortuna aan. Onderweg hadden we een kleinigheidje. De bus stopte voor een 10 minuten pauze. Toen wij na een paar minuten van het toilet afkwamen was de bus, met onze backpacks, alweer vertrokken. Oeps! Gelukkig zijn de mensen hier extreem vriendelijk en behulpzaam, zonder verder dan ook maar iets van je te willen. Binnen 5 minuten waren we op een andere bus gezet en was er gebeld voor onze bagage. Bij aankomst op bestemming, stonden onze backpacks netjes voor ons klaar. In Fortuna besloten we de 'extreme volcano hike' te doen. De tocht deed zijn naam eer aan. Het was nou niet bepaald een kinderachtig wandelingetje. Het begon met een paar uur door de jungle klimmen, naar de top van een vulkaan. Eenmaal boven wachtte ons een frisse beloning, een kratermeer. Toen ik in het meer lag, zag ik alleen nog maar 360 graden jungle om me heen, mooie ervaring. Vervolgens hikten we naar beneden en kwamen we allerlei dieren tegen. Na weer een flinke toch belandden we bij een waterval, die op zijn beurt weer voor verfrissing zorgde. Hierna konden we genieten van een spectaculaire zonsondergang. We sloten de dag af met extreem ontspannen in een hotspring. In je zwemkleding door de stromende regen naar de rivier. Warm water dat uit de vulkaan komt. Drankje erbij, vulkaan as modder op je gezicht, kaarslicht. Een van die ervaringen om niet snel te vergeten.

Als je dit leest zijn wij inmiddels in Nicaragua aangekomen. Wat overigens weer een mooi avontuur was. Als je het leuk vind, kun je onder het kopje kaart een beetje volgen waar we uithangen.

1. Esther:
    21 juli 2016
    Mooie foto's marianne. En wat een bak zeg de bus met jullie bagage weg haha maar fijn dat het goed is gekomen! Fijne tyd verder geniet ze!
  2. Esther vd K:
    22 juli 2016
    Heel tof Marianne! Vast een toptijd. Geniet van alle mensen die je tegenkomt, andere geuren, kleuren en verhalen!
  3. Jeanette:
    22 juli 2016
    oeps,nice that you got your luggage back