Alive!

15 juli 2016 - Bastimento, Panama

Je voelt dat je leeft. Als je met 30 graden en een tropisch klimaat, 25 km door een stad fietst en 100 avonturen beleeft. Als je een mountainbike huurt en door de bergen gaat fietsen, vervolgens op je blote voeten door de modder moet hiken en wordt beloond met een keihard kletterende verfrissende waterval. Als je staat te koken in een hostel keuken, in een mierenhoop van mensen over de hele wereld. Als je het ene moment de zon voelt branden en het andere moment doorweekt bent, omdat de regen met bakken uit de hemel komt. Als je 6 uur met een niet waterdichte xenos poncho door het regenwoud waad, in de stromende regen, met een modderzwembad in je nikies, om je heen alleen maar groen, alsof je in zo'n windows standaard bureaubladachtergrond loopt. Alleen dan nog veel mooier en niet op foto vast te leggen. Als je in een hangmatje ligt met je boekje, uitkijkend over de zee en er ineens 2 anderhalf meter grote leguanen voor je langs lopen. Als je door de jungle wandelt, op een tropisch eiland en aan het einde wordt beloond met een duik in azuur blauw water en het spotten van mooie visjes en koraal in de zee.

Het is puur genieten! Alle rust om alles wat er langskomt te beleven. Alle vrijheid van de wereld. Niets moet. Alle tijd om alles in je op te nemen. Mensen ontmoeten van over de hele wereld. Genieten van de prachtige natuur. Ik kan hier wel aan wennen!

Afgelopen week hebben we door Panama gereist. We zijn begonnen in Panama city. Daar waren de skyline, het oude stadsgedeelte en het panama canal indrukwekkend! We zijn de hele stad door gecrosst op de fiets. Verder was het ook behoorlijk vervallen en niet perse een mooie stad. Daarna zijn we doorgereist naar Boqute. Daar zijn we behoorlijk actief geweest met mountainbiken en hiken. Onwijs mooie omgeving, tropische regenwouden, bergen, watervallen, heel veel groen en vogels.
Woensdag zijn we naar Bocos del toro, Solarte, vertrokkken. Een paar dagen volledig ontspannen op tropische eilanden. Hier hebben we een mooie wandeling door de jungle gemaakt en aan de andere kant van het eiland gesnorkelt. Nu is het tijd om naar Costa Rica door te reizen, ik ben heel erg benieuwd wat voor moois we daar gaan zien. Oh, en alles gaat hier dikke prima!

(Foto's vind je onder het kopje foto's)

1. Jeanette:
    15 juli 2016
    Ik kan hier wel aan wennen 》》》SMILE
  2. Esther:
    15 juli 2016
    Hy leuk weer wat van je te lezen en wat een super mooie foto's. Ik geloof zo dat je daar tot rust komt zeg tjonge wat is het daar mooi. Ik blijf erbij je zou zo een boek kunnen schrijven lieve knuff esther
  3. Renske:
    16 juli 2016
    Heerlijk verhaal Mar! & mooie foto's! Puur genieten daar volgens mij :-)